Історична довідка:
Спочатку проектувалася і будувалася як Республіканська сільськогосподарська виставка. З кін. 1991 – Національний виставковий центр. Від цього часу втратила первісний зміст. У її павільйонах свої досягнення з торгами на основі ринкової економіки показують вітчизняні та зарубіжні фірми, влаштовують виставки іноземні держави, зацікавлені в економічних зв'язках з Україною. Збудована у мальовничій місцевості у районі Голосієва, біля автошляху Київ – Одеса. Займає територію 337 га. Відкрита б липня 1958.
Кращі проекти відібрані у результаті закритого конкурсу, перемогу в якому здобули спеціалісти Академії архітектури УРСР. Генплан виставки (архітектори В. Заболотний, М. Гречина, П. Юрченко) вирішувався з організацією майданів, що перетинаються під прямим кутом, та послідовним розміщенням по осі центральної алеї Головного павільйону (архітектори Є. Катонін. Д. Яблонський, В. Самойлович) та Павільйону досягнень сільського господарства УРСР (архітектори В. Заболотний, В. Єлізаров, 3. Чечик, Т Мезенцев). У другому турі конкурсу переможцями стали співробітники Академії архітектури УРСР та Діпроміста, які розробили остаточний варіант генплану (архітектори В. Орєхов, В. Єлізаров, М, Гречина, А, Станіславський, Д Баталов, І, Мезенцев, інж. С. Малкін), За цим генпланом при збереженні первісної схеми композиційний задум став чіткішим, розкрилася композиційна вісь від пропілеїв головного входу (архітектори і. Мезенцев, В, Куцевич) на Головний павільйон (архітектори Б Жежерін, Г. Кислий, інж. А. Мозговий), внаслідок чого з'явилася можливість організувати парадний ансамбль площі.
Основні павільйони комплексу розміщені вздовж двох композиційних осей, що перетинаються під прямим кутом. 3а функціональними ознаками уся територія поділяється на три основні частини: вхід з пропілеями, центральною алеєю та партером; парадна площа з дев'ятьма павільйонами; майданчики натурального показу та галузеві павільйони.
Головна площа асиметрична. Лівий (східний) бік від головного павільйону формують три павільйони: «Металургія» (архітектори М. Гречина, Є. Михневич, М. Губов), «Електрифікація» (архітектори Д. Бойченко, В. Сороколіт) та «Машинобудування і приладобудування» (архітектори І. Мезенцев, Н. Савченко, М. Губов, інж. І. Куц), правий (західний) – п'ять: «Тваринництво» (арх. М. Катернога, худ. С. Кириченко), «Технічні культури» (архітектори І. Мезенцев, М. Губов), «Овочівництво, садівництво і виноградарство» (архітектори Д. Баталов, В. Гнєздилов), «Сільськогосподарська наука і хліборобство» (арх. К. Джанашія), «Зернові й олійні культури» (архітектори В. Єлізаров, І. Ланько, інж. І. Куц, скульптори О. Олійник, М. Вронський).
Архітектурний ансамбль виставки при певній перенасиченості декором відзначається масштабністю, чіткістю планування, високим рівнем благоустрою та озеленення. Павільйони першої черги будівництва, незважаючи на різну планувальну структуру та об’ємно-просторову композицію, об’єднані загальним композиційним задумом і стилістичною єдністю з орієнтацією на використання форм та прийомів класики та декоративних елементів українського бароко. Для облицювання фасадів використано білий інкерманський камінь у поєднанні з полив'яною керамікою, з якої виконані елементи карнизів, тяг та поясків, тематичні й орнаментальні композиції,
З часом ансамбль виставки продовжував розвиватися: 1961 збудовано павільйон «Будівництво» (архітектори Г. Кислий, М. Губов, інж. І, Куц), що являє собою трипрогінну споруду, зведену з використанням збірних залізобетонних конструкцій.
В архітектурі павільйонів «Товари народного споживання» (1974), «Авіація» (1976) та інших простежується захоплення скляними вітражами.
Сергій Кілессо
Головний павільйон, 1958 (архіт., мист.).
Один з найбільших за розмірами (50X50 м у плані) павільйонів; замикає головну вісь, є домінантою в ансамблі. Збудований за проектом архітекторів Б Жежеріна, Г. Кислого, інж. А. Мозгового. Має чітко визначену центричну вежеподібну композицію з увігнутою колонадою корінфського ордера на головному фасаді. Увінчує споруду високий позолочений шпиль, встановлений над розміщеним у другому ярусі підбанником з колонадою. Центром об'ємно-просторової організації інтер'єру є кругла у плані зала (діам. ЗО м), з якої три входи ведуть в експозиційні зони, що охоплюють її з трьох боків. Розпис, виконаний художниками Києва, Харкова, Львова та Одеси, міститься в аванзалі павільйону, на увігнутій поверхні великих ніш. Чотири багатофігурні панно присвячені популярним темам свого часу: «Великий Жовтень», «Дружба народів СРСР», «Сільське господарство», «Індустрія». Композиція «Великий Жовтень» (художники О. Ацманчук, М. Кривенко. О. Лопухов, О. Хмельницький) витримана у приглушено-стриманому колориті. Стилістично тяжіє до плаката. У панно «Дружба народів» (художники В. Ламах, І. Литовченко, І. Скобало) обрано аналогічний принцип композиційного вирішення – ілюзорний ефект руху процесії прямо на глядача. Панно яскраве і мальовниче, воно, за задумом авторів, у символіко-алегоричній формі мало представляти дружбу багатонаціонального радянського народу. Стінопис «Сільське господарство» (художники С. Кириченко, Н. Клейн, В. Кушнір, Г. Шпонько, А. Янін) зображує цілком реальну сцену, тим самим тяжіючи до станкової картини із збереженням єдності сюжету, місця та часу дії. Принцип станковості характеризує також панно «Індустрія» (художники М. Дерегус, В. Хитриков, О. Хмельницький). Його колорит стриманий (синьо-сірі тони із включенням червоного кольору), композиція повторює численні фотографії тих років. Роботи художників у Головному павільйоні яскраво відображають певний етап розвитку українського монументально-декоративного мистецтва 1950-х рр. з притаманним часу пафосом, із станково-картинним або плакатним принципами вирішення композиції. Реставрація розпису проводилася 1988.
Ніна Велигоцька, Сергій Кілессо.
На рис. Виставка досягнень народного господарства УРСР (Нацюнальннй виставковий центр України). Вул. Академіка Глушкова, 1. Генеральний план до 1990: І Головний вхід, 2. Головна алея. 3. Головний павільйон, 4. «Металургія» 5. Електрифікація»., б. «.Машинобудуиання і приладобудування», 7. «Міжгалузеві виставки». В. «Авіація». 9. «Вугільпа промисловість». 10. «Товари народного споживання». 11. «Хімічна промисловість» 12. «Будівництво». ІЗ. «Геологія». 14 «Наука». Ї5. «Тваринництво». 16. «Технічні культури». 17. «Овочівництво, садівництво і нииограларство». 18 Квітництво і озеленення». 19. Плодовий сад. 20. «Зернові й олійні кулі,тури». 21 «Сільськогосподарська наука і хліборобство», 22. «Механізація та електрифікація сільського господарства». 23. Майданчик показу сільськогосподарських матим і механізмів. 24. «Конярство». 25, «Велика рогата худоба» і «Свинарство», 2(5. «Наочна агітація» і «Профтехосвіта». 27. «Народні художні промисли», 28. «Народна освіта». 29. Зелений театр. ЗО. Кафе «Весна». 31 Ресторан «Літо». 32. Гастроном. 33. Універмаг. 34 Поштова відділення й Ощадбанк. :і5. їдальня «Ясени». 36. Ресторан «Прага», 37. Декоративний станок, 38. Дитячий майданчик. 39. Кінотеатр «Прогрес», відділ екскурсій та обслуговування,. 40 «Автотранспорт». 41. «Гідрометеорологія і контроль навколишнього середо- вкіца». 42. «Теплично-парниковий комбінат». 43. «Птахівництво» 44. «Вівчарство». 45. «Кролярство».