Історична довідка:
Головний будинок (№ 22). Чотириповерховий з підвалом, цегляний, пофарбований, у плані — Т-подібна двоквартирна секція з розташованими в центрі двомаршовими сходами, ліфтовою шахтою та виходом на подвір'я. Перекриття пласкі, дах двосхилий, з бляшаним покриттям. Перший поверх мав наскрізний проїзд і призначався для торговельних приміщень, інші поверхи — житлові.
Оздоблений у цегляному стилі з елементами історизму (аркатурні пояси, сандрики тощо). Композиція головного фасаду симетрична, з домінантними бічними двовіконними пряслами, увінчаними п'ятигранними щипцями з круглими люкарнами. Особливої витонченості архітектурному вирішенню надає струнка аркатура на рівні третього — четвертого поверхів, утворена на основі міжвіконних лопаток на восьмивіконній, дещо заглибленій середній площині фасаду.
На осі фасаду влаштовано головний вхід, акцентований монументальним трикутним сандриком, що спирається на консолі. Вікна та двері прямокутні: на першому поверсі — широкі прорізи без оздоблення, на другому — видовжених пропорцій, завершені рельєфними сандриками-поличками, що підтримуються квадрами діамантового русту, на верхніх поверхах — клинчастими перемичками з замковими каменями, окресленими згори виступними профілями.
Підвіконня й лопатки оформлено цегляним декором у вигляді нішок, зубців та поличок. Будинок завершують ошатний аркатурний фриз і карниз, обрамлений у бічних щипцях сухариками. Симетрію побудови головного фасаду підсилюють два ряди балконів з гарним рисунком Трат (збереглися частково). Дворовий фасад дещо стриманіший. Поповерхові горизонтальні членування позначено слабо профільованими гуртами, вертикальні — гладенькими лопатками. Віконні ніші, бленди, лопатки й вінцевий карниз оздоблено мотивом сухариків.
В інтер'єрі будинку збереглися первісні кам'яні сходи з типовими для свого часу металевими огородженнями та арка, що відділяє вестибуль від сходової клітки.
Пластична насиченість головного фасаду будинку ставить його в один ряд з найціннішими зразками цегляного стилю в житловій забудові Києва поч. 20 ст.
З 1907 у шестикімнатній квартирі № 2 головного будинку (№ 22) проживала сім'я лікаря-терапевта М. Козінцева. Тут пройшло дитинство його сина Козінцева Григорія Михайловича (1905— 73) — кінорежисера, народного артиста СРСР (з 1964). У 1913—19 навчався у П'ятій Києво-Печерській чоловічій гімназії, 1919 — у майстерні живопису
Екстер, брав участь в оформленні агітвагонів, спектаклю «Овече джерело» Лопе де Вега Другого театру Української Радянської Республіки. На поч. 1919 разом з товаришами О. Каплером і С. Юткевичем організував у підвальному приміщенні готелю «Франсуа» (сучасна вул. Б. Хмельницького, 17/52) театр «Арлекін», де поставив спектаклі: «Балаганчик» О. Блока та «Балаганну виставу» Г. Козінцева і С. Юткевича (вони ж зробили декорації до цих вистав). Театр припинив існування у серпні 1919 з приходом військ Добровольчої армії.
На квартирі Г. Козінцева часто бували Каплер Олексій Якович (1904—79) — майбутній кінодраматург, заслужений діяч мистецтв РРФСР (з 1969) та Юткевич Сергій Йосипович (1904—85) — майбутній кінорежисер, народний артист СРСР (з 1962), Герой Соціалістичної Праці (з 1974). 1918—19 квартиру Козінцевих відвідував письменник Еренбург Ілля Григорович (1891—1967), який одружився з сестрою Г. Козінцева — Любов'ю. У цей час жив на вул. Володимирській, 40/2. С. Юткевич,
Еренбург з дружиною виїхали з Києва 1919, Г. Козінцев — у січні 1920. У садибі також проживав у 1901—04 лікар, вчений В. Ліндеман. Пізніше мешкав на цій же вулиці в будинках № 89 і 107/47.