Історична довідка:
Зведено за проектом арх. О. Хойнацького для Південноросійського товариства торгівлі аптечними товарами, яке пропонувало на продаж в Україні хімічні продукти для наукових досліджень, промисловості, сільського господарства, цукрових заводів, виноробства тощо; титровані розчини та інші товари для аптек, лабораторій; засоби для дезінфекції при епідеміях; косметику й пахощі багатьох відомих фірм та косметичні товари власної лабораторії; аптечні та лабораторні приладдя, хірургічний інструмент і санітарні приладдя; гумові предмети; перев'язочний матеріал. В 1990-х рр. у будинку здійснено ремонтно-реставраційні роботи.
Триповерховий з цокольним поверхом, цегляний, пофарбований, у плані замкнуте каре з майже квадратним подвір'ям. Дах двосхилий з зовнішньою банькою, покриття бляшане. Через великий периметр (понад 200 м) зв'язок між поверхами здійснюється за допомогою п'яти основних двомаршових сходів і двох вантажних ліфтів. Внутрішнє планування коридорне з двобічним розташуванням приміщень. Коридори на всіх поверхах перекрито циліндричними склепіннями з розпалубками над входами до кімнат, які мають пласкі стелі. Перекриття цокольного поверху й сходових кліток - невеликі цегляні склепіння по металевих рейках.
Композиція будівлі симетрична відносно діагональної осі, що проходить через ріг кварталу. Зрізані з центральним і бічним (з боку вул. Петлюри Симона) входами та фланги обох вуличних фасадів з проїздами на подвір'я виділено розкріповками, акцентованими архітектурними елементами: рустуванням на першому поверсі, чотириколонними портиками на другому - третьому поверхах. З центрального (зовнішнього) входу до торговельного приміщення ведуть, п'ятигранні в плані, гранітні сходи.
Оздоблений у стилі історизму з рисами неокласицизму. В опорядженні чолових, пофарбованих у три кольори фасадів широко застосовано архітектурний, ліплений і скульптурний декор. Композиція вуличних фасадів відзначається чіткою ярусною тектонікою і домінуванням зовнішньої частини. Високий цокольний поверх тепер має рівну тиньковану поверхню та червоно-брунатне пофарбування, яке відіграє значну роль, посилюючи урочистість загального архітектурного вирішення та відтіняючи багату пластику верхніх ярусів.
Площини стін мають відкриту фактуру цегляного мурування, що є відходом від класицистичної естетики та засвідчує нові утилітарні й естетичні підходи, притаманні архітектурному дизайну доби історизм. Білі архітектурні й ліплені деталі чітко вирізняються на вохристо-рожевому тлі. Виділений профільованими гуртами перший поверх, оздоблений дощаним рустуванням у межах розкріповок, відіграє роль своєрідного стилобата для верхнього ордерного ярусу - другого й третього поверхів, об'єднаних вертикалями пілястрів і напівколон великого композитного ордера.
У бічних розкріповках пластична напруга зростає завдяки заміні гладеньких пілястрів на канелюровані тричвертєві фусти чотириколонних портиків, капітелі яких пишно розквітають букетами стилізованого акантового листя зі спіралями волют. Стіни завершує масивний антаблемент з іонічним фризом, в який подекуди вкомпоновано геометризовані розетки, та ошатним карнизом, що привертає увагу грою світлотіні на дрібних орнаментальних деталях кронштейнів, розміщених між ними розетках, рядах іоніків та гранях зубців.
Ритміку фасадів значно пожвавлюють різні за пропорціями й оформленням ряди прямокутних вікон: у цоколі - із замковими каменями, на першому поверсі - з профільованими лиштвами й прямими сандриками, на другому - з виразними трикутними сандриками-фронтончиками на кронштейнах у вигляді стилізованого листя аканта, на третьому поверсі - з підвіконним профільованим гуртом.
Найпарадніше оздоблена зовнішня частина будівлі складається зі зрізаної площини, що акцентована чотириколонним портиком, увінчаним класицистичним трикутним фронтоном, та прилеглих з обох боків тривіконних розкріповок, завершених прямокутними аттиками. На фронтоні стояла скульптура бога торгівлі Меркурія (втрачена), по краях фронтона ніби присіли скульптури сов, які, ймовірно, символізували мудрість та знання.
Властиву історизмові оповідальність мистецьких засобів продовжують барельєфи на поверхнях аттиків та на фризі між другим і третім поверхами. Барельєфи, виконані на сюжети лікування та зцілення античними лікарями (очевидно, Асклепієм і Гіппократом; їхні не дуже витримані за стилем і пропорціями погруддя фланкують центральну вісь на другому поверсі), мають напівпрофесійний характер і складаються з мізансцен, що повторюються кілька разів і лише поверхово стилізовані під класицизм. Те саме стосується двох скульптур сов, що при всій їхній мальовничості не є оригінальними витворами, а відлиті за єдиним шаблоном з однаковим ракурсом, який не враховує симетрії будинку.
Між першим та другим поверхами проходить модифікований доричний фриз, посилений стрічками іоніків й орнаменту типу хвилі-меандра. Площини метоп фриза заповнено парними квітковими розетками. Обабіч зовнішніх сходів збереглися постаменти, що колись, імовірно, призначалися для скульптур. Дворові фасади, на противагу чоловим, мають просте цегляне оздоблення у вигляді міжповерхових гуртів, зубчастого вінцевого карниза та міжвіконних лопаток.
Первісні інтер'єри будівлі не збереглися.
Будинок - цікава і водночас достатньо типова пам'ятка періоду історизму в забудові Києва, що репрезентує напрям неокласицизм і являє зразок досить вдалої адаптації академічних правил до нових функціональних та конструктивних вимог.