Історична довідка:
Чотириповерховий, цегляний, пофарбований. Перекриття пласкі, дерев'яні. Дах двосхилий з бляшаним покриттям. Планування притаманне будинкам з Г-подібним планом, коли служби розміщені під кутом до житлової частини. Первісно кожний поверх мав дві квартири (передпокій, кабінет, вітальня, їдальня, спальня, кухня, санвузол). Головні гранітні сходи освітлюються верхнім світлом, пов'язані з кухнями чорні сходи мають пряме освітлення.
Фасади виконано із застосуванням елементів опорядження, характерних для стилю ренесанс. Композиція вуличного фасаду симетрично-осьова, підкреслена центральним ризалітом з бічними лоджіями і терасами з майстерно виконаними легкими колонами та ажурними ґратами чавунного литва. Гурти, карнизи, пілястри, лиштви та сандрики тиньковані. Фасад на рівні першого поверху внаслідок переробок повністю змінений. Первісне планування й опорядження квартир (ліплення стель, паркетні набірні підлоги, двері тощо) в основному збереглися.
Споруда — зразок прибуткового житлового будинку періоду раннього історизму з добре збереженим об'ємно- планувальним вирішенням, оригінальним оздобленням фасадів та інтер'єрів.
1906-12 у квартирі № 4 будинку містилося правління Київського товариства фотографів-аматорів «Дагер». За період свого існування (1901—17) воно зажило значної слави. У перші роки об'єднувало фотографів Києва і Київської губ., згодом його діяльність поширилася на всю Україну. В його роботі брали участь відомі фотомайст ри, вчені, художники, зокрема М. Бі- ляшівський, В. Галімський, В. Гудшон, Г. Де-Метц, В. Кульженко, В. Менк, В. Орловський, М. Пимоненко та ін. Товариство займалося питаннями теорії і практики фотографічної справи, сприяло розвиткові й поширенню художньої, технічної й наукової фотографії. З цією метою члени товариства здійснювали експедиції, в ході яких фотографували архітектурні пам'ятки, предмети старовини, історичні місцевості, фіксували побут жителів різних регіонів тощо. їхні твори відзначені нагородами на всеросійських та міжнародних виставках, зокрема 1912 в Антверпені. В січні 1911 у будинку Міської публічної бібліотеки (сучасна вул. М. Грушевського, 1) було організовано Міжнародний фотосалон-виставку, присвячений 10-річчю київського товариства, в якому взяли участь відомі фотомайстри України, Росії, Австрії, Великої Британії, США, Франції та ін. країн. 1906—11 товариство «Дагер» очолював Петров Микола Олександрович (1875— 1940) — фахівець в галузі фотографії, викладач Київського політехнічного інституту (1905—20), завідувач художнім відділом журналу «Вестник фото- графии» (з 1911). Завдяки йому товариство досягло великих успіхів й визнання. Проживав на вул. Маріїнсько-Бла говіщенській, 74 (тепер вул. Саксаганського), де в 1906—11 працювало і правління товариства. 1901—06 розміщувалося на вул. Пироговській, 5; (тепер вул. Пирогова); 1912—14 — на вул. Хрещатик, 50 (тепер № 52); 1914—17 — на вул. Хрещатик, 7 (будинок не зберігся).
1911 у квартирі № 4 проживав фотограф О. Губчевський, який 1913 очолив товариство. У цьому ж будинку з 1909 містилося фотоательє «Гудшон і Губчевський».
1918, за Української Держави, в будинку діяло управління Київської залоги, яке очолював генерал-лейтенант О. Кушакевич. Тут, згідно з наказом гетьмана П. Скоропадського від 15 жовтня про створення Національної гвардії, почали формуватися штаб Збірного корпусу та Київська добровольча (офіцерська) дружина, що входила до його складу. Корпус, а також за сумісництвом дружину очолював генерал-майор Л. Кирпичов. Військові частини комплектувалися із добровольців і офіцерів воєнного часу — громадян Української Держави, які не мали повної військової освіти і тому не мали права служити в кадровій українській армії.
14 листопада командування дружини оголосило про своє підпорядкування Добровольчій армії генерала А. Денікіна. Того ж дня над входом до будинку було піднято російський прапор. Дружина брала участь у боях з військами Директорії, 14 грудня 1918 капітулювала в Педагогічному музеї (вул. Володимирська, 57).
У 1930-х рр. в будинку проживав Сандлер Оскар Аронович (1910—81) — композитор, заслужений артист Казах. РСР (з 1943), заслужений діяч мистецтв УРСР (з 1967). У 1937 закінчив Київську консерваторію, працював у київських театрах. Автор музики до кількох ба- летів, театральних вистав, кінофільмів, пісень.
Тепер на першому поверсі перукарня та магазини [1170].