Перша в світі паровозна лабораторія

Ползунова, 2
Історична довідка:

Будинок одноповерховий, цегляний, на кам'яному фундаменті, у плані Г-подібний. Дах двосхилий, під бляхою, по дерев'яних кроквах. Планування коридорне, з двобічним розташуванням приміщень. Фасади виконано у лицьовій цеглі. Головний фасад акцентовано трьома ризалітами невеликого виносу з трикутними фронтонами, з яких центральний над входом домінуючий. Великі вікна з лучковими перемичками відбивають нові тенденції в проектуванні промислових споруд. Фасади вирішено в стилі неоренесанс, у модерністському трактуванні, характерному для раціоналістичного напряму в архітектурі кін. 19 — поч. 20 ст. У будинку застосовано спеціальну повітряну систему опалення, яка гарантувала нормальний режим роботи приладів. В інтер'єрі збереглися первісні каміни, витяжні шафи, частково меблі (столи, шафи).
Є першим у країні спеціально запро-ектованим лабораторним будинком для обслуговування залізничних майстерень.
Хіміко-технічну лабораторію засновано 1879 під час реалізації розробленого інж. О. Бородіним стратегічного плану реорганізації служб і керування рухомим складом Південно-Західної залізниці. У 1890-х рр. вона розмістилася в новому будинку.
У хіміко-технічній лабораторії вперше в Росії проведено систематичне дослідження складу води усіх станцій Південно-Західної залізниці, розроблено технологію її хімічної очистки, технічні умови дослідження мастил, палива та інших матеріалів, що застосовуються на залізничному іранспорті. На виставках у Нижньому Новгороді 1896 і Парижі 1900 лабораторія удостоєна нагород. Пізніше такі лабораторії створювалися на всіх залізницях Росії.

Дата побудови
1899—1911
Охоронний номер
б/н
№ та дата рішення про взяття під охорону

Рішення виконавчого комітету Київської міськради народних депутатів від 30.07.1984 №693

Дошка "Пам'ятка ..."
1
Відповідальний волонтер
Тавлуй А.
Дата створення
25.06.2013