Залізний віадук

Петрівська
Історична довідка:

В 1896 р.і на Подвальному провулку (зараз № 16 по вул. Кудрявській) було побудовано спиртовий завод «Казенный винный склад» (на теперішний час за призначенням не працює, а порожні приміщення здаються в оренду). Як тільки завод почав працювати, постало питання розвантаження вулиці. Вантажні візки, які стояли біля складів в черзі за продукцією, створювали проблеми з рухом. Окрім того що вони перекривали всю вулицю, при розвороті і зворотному руху візки з крихким вантажем постійно утворювали затори.

Тоді з’явилась ідея, що вантажний рух поруч зі складами повинно бути одностороннім. Але тодішня вулична інфраструктура такої можливості не надавала. Кудрявська вулиця робила біля заводу крутий поворот, переходила у такий же вузький Підвальний провулок, який впирався в тупик – у верхів’я Вознесенського яру.

Інженер Володимир Безсмертный запропонував вирішення цієї проблеми у виді проекту моста-віадука через Вознесенський яр. Цей міст об’єднував Підвальний провулок з достатньо     широким Вознесенським узвозом, завдяки чому вантажні візки один за одним заїжджаючи з боку магістральної вулиці  (В.Житомирська) по вулиці Кудрявській, потім виїжджали на ту саму магістраль вже по Вознесенському узвозу. Трішки пізніше тут була прокладена службова трамвайна лінія.

З часом необхідність в трамвайному сполученні зникла і колії були демонтовані. Довгий час віадук працював як автомобільно-пішохідний. У 80-ті в зв’язку із зростанням навантаження від транспортного потоку з одного боку та старінням елементів конструкції під впливом природних умов та часу з іншого, спочатку був переведений на обмежений рух - над мостом встановили обмежувальний портал з профільного металу, розрахований на проїзд тільки легкових машин. А у 2001р. міст було повністю перекрито для механічного руху і призначено аварійний стан.

На сьогоднішний день це найстаріший з Київських мостів які збереглися до нашого часу. Міст має історичну цінність як пам'ятка інженерного мистецтва кін. 19 ст., одна з перших транспортних розв'язок у двох рівнях, що досі використовується за прямим призначенням. 

 http://the-city.kiev.ua/ru/article/stareyshiy-most-kieva-172

http://kievstreets.org

http://zametkin.kiev.ua/sekretnyjj-kiev-kudryavskijj-most/



Дата побудови
1896 – 97 рр.
Охоронний номер
б/н
№ та дата рішення про взяття під охорону

Наказ Управління охорони памяток історії, культури та історичного середовища від 26.10.2001 No 143- архітектура 

Вид пам'ятки
Щойно виявлений об'єкт культурної спадщиниПам'ятка місцевого значення
Є наступні зміни на фасаді
Інше, Графіти
Текстовий опис стану пам'ятки

Загальний стан пам'ятки - вкрай незадовільний. Асфальтове покриття колишньої проїзжої частини виглядає більш-меньш пристойно, ховаючи під собою всі проблеми. Металеві несучі конструкції глибоко уражені корозією  на усіх доступних для візуального огляду місцях. На деяких горизонтальних та вертикальних елементах балок спостерігається розшарування металу. З цегляних склепінь, майже на  всій площині вісутний зонішний шар на цеглинах. Відшарування триває постійно. Шматки цегли падають просто низа. Є кілька отворів, на всю товщину конструкції (колишні водозливи?) де руйнація склепінь глибінніша. Дерев,яні елементи колишнього хідника уражені грибком.

Відповідальний волонтер
mc_Load
Дата створення
13.06.2013