Шляхопровід Солом'янський залізничний

пл. П. Кривоноса
Історична довідка:

1892 під час будівництва залізничної ділянки між станціями «Київ-Московський» — «Київ-І Пасажирський» у місцях перетину залізниці та міських вулиць для проїзду міського транспорту побудовано однопрогоновий металевий шляхопровід на кам'яних опорах на дві залізничні колії. Пізніше, зі збільшенням числа колій, переїзд добудовано. В такому вигляді він проіснував до 1941. На початку Великої Вітчизняної війни прогонові конструкції було підірвано, шляхопровід зруйновано.

44 звели тимчасовий шляхопровід — з пакетів металевих двотаврових балок на дерев'яних рамних опорах, встановлених на фундаментах первісних опор.
Містобудівний розвиток Києва в 1950-х на поч. 1960-х рр., зокрема в районі Солом'янки, супроводжувався істотним збільшенням автотранспортного руху. За повоєнним генеральним планом міста, вулиці Урицького та Л. Толстого визначені як магістралі для пропуску вантажного транспорту. Наявний залізничний шляхопровід за своїми габа-ритними та конструктивними параметрами вже не відповідав вимогам часу. Технічний проект реконструкції шляхопроводу розроблено 1947—50 Київською проектною філією «Союзтранспроекту». Автори проекту — арх. Г. Домашенко й інж. Ф. Гордєєв. Реконструкцію здійснено 1950—51.
Основне завдання полягало в збільшенні підмостових габаритів для пропуску вантажного транспорту та збереження трамвайної лінії, що з'єднувала центр Києва з Солом'янкою. Проектними розробками пропонувалося чотири варіанти реконструкції, два з яких передбачали пропуск автомобільного транспорту над залізничними коліями. Ці варіанти не були ухвалені через їх складне технічне рішення і високу вартість робіт.
Для реалізації було затверджено варіант трипрогонової мостової конструкції, в якій середній прогін призначався для пропуску двох трамвайних колій. Пізніше конструктивне рішення було спрощене до двопрогонового мосту. 
Шляхопровід є значною транспортною спорудою повоєнного часу в системі Київської залізниці, вирішений із застосуванням класичних елементів, характерних для архітектури 1940—50-х рр.

Дата побудови
1950-51 рр.
Охоронний номер
б/н
№ та дата рішення про взяття під охорону

В реєстрах не знайдена.

 

Текстовий опис стану пам'ятки

Загальний стан пам,ятки добрий

Відповідальний волонтер
mc_Load
Дата створення
20.06.2013