Історична довідка:
Технічний проект капітальної відбудови шляхопроводу на другому кілометрі залізничної лінії «Київ—Ніжин» розроблено в інституті «Київдіпротранс» у 53 на основі матеріалів розвідок та досліджень, проведених в 1949—52, а також архівних даних щодо збережених фундаментів та їх взаємного розташування. Автори проекту: арх. Г. Домашенко, інж. Нововарський. Шляхопровід споруджено в місцях перетину залізничними коліями автомобільних трас замість тимчасових дерев'яних споруд, зведених над автомобільними шляхами.
Протасівський залізничний шляхопровід являє собою систему з п'яти залізничних колій, розрахованих на пропуск окремо трьох, двох та однієї (маневрової) з них. Загальна структура вирішена на основі чотирьох окремих секцій (секцію з трьома коліями було розділено на дві частини станційними сходами), архітектурний задум яких було реалізовано за однією схемою. Відстань між першою та другою секціями складає (в осях) 59,0 м, між другою та третьою — 53,0 м, четверта віддалена на ширину сходів. Перша секція розрахована на пропуск однієї колії, друга і третя — на дві, четверта
на одну. Секції мають вигляд двопрогонових мостів, з розміщенням в кожному прогоні транспортної смуги для автомобільного проїзду, однієї трамвайної колії та тротуару. Система побудована з застосуванням залізобетонних балок (довж. — 11,8 м), з їздою зверху, та опор, що зводилися з бетону та залізобетону на місцях збережених фундаментів. Фундаменти довоєнного закладання виконано з дерев'яних паль (діам. — 0,26 м). Висота опор була розрахована на проїзд під ними трамваю (вис. «в світлі» — 11,6 м). З метою запобігання вузьких довгих проїздів, бики опор вирішено як аркади з прямокутними отворами, що увінчуються лучковими перемичками. Видимі поверхні биків, як і устоїв, у цокольній частині виконано в бетоні, що імітує руст з обробкою під дрібну «бутарку». В отворах між пілонами биків було запроектовано секції металевої огорожі спрощеної форми (не збереглася). Вирішення поверхонь стояків у вигляді ряду неглибоких ніш у секціях шляхопроводу цілком відповідає формам внутрішньої аркади. Декоративне оздоблення вертикальних поверхонь зовнішньої частини конструкцій шляхопроводу імітує облицювання штучним каменем. Насправді всі бетонні поверхні отиньковані з застосуванням цементного розчину з кристалічною крихтою. Щоб закрити деталі конструкцій прогонів у місцях виходу конструкцій назовні, застосовано декоративний карниз на основі бетонних профільованих блоків на довжину прогонів. З боку устоїв зроблено бетонні відкоси з підпірними стінками (вис. — 0,6 м). Бортове каміння під центральними устоями виконано з рожевого граніту. Всі прогонові елементи секцій у верхній частині мають металеву огорожу у вигляді ґрат з центральним декоративним елементом, мотив якого — «зірка в лавровому вінку». Карниз складається з трьох елементів, середній являє собою кесоновану стрічку з неглибокими кесонами, прикрашеними горельєфними розетками. Під ним — пояс з лаврового листя, перев'язаного стрічкою. Огорожу фланкують тумби, на яких було виконано ліплені орнаментальні мотиви з радянською символікою (не збереглася).
Запроектовані освітлювальні пристрої (наземні світильники заввишки 5,0 м, а також стінові — у вигляді бра) або не були виконані, або не збереглися до нашого часу. Запроектовану трамвайну колію не було прокладено. Розподільчу смугу у вигляді газону заасфальтовано. Втрачено фрагменти декоративного карниза.
Протасівський шляхопровід, як і Солом'янський, являє собою монументальну споруду, виконану із застосуванням конструкцій стояково-балкової системи. Декоративне оздоблення близьке до класичних архітектурних форм, що повністю відповідає загальним тенденціям у вітчизняній архітектурі післявоєнної доби [2033].