Пам'ятне місце наведення низьководного залізничного моста через Дніпро 1943
Набережно-Печерська дорога, 26
Історична довідка:
Після визволення Києва від нацистських окупантів 6 листопада 1943 військами 1-го Українського фронту під командуванням генерала армії М. Ватутіна важливе стратегічне значення для наступних воєнних операцій мало термінове спорудження залізничного моста через р. Дніпро. 8 листопада наведення почали воїни-залізничники спецформування Наркомату шляхів сполучення: 14-й та 33-й окремі містобудівні залізничні батальйони і мостозагін № 2. Їм допомагали бл. 6 тис. киян. Роботи проводилися вдень і вночі, під безперервними бомбуваннями авіації. Дерев'яний міст був побудований протягом 13 діб (в середньому 82 м на добу). За цю героїчну працю понад 100 киян були удостоєні урядових нагород, військовим підрозділам оголошена подяка командувача 1-го Українського фронту М.Ватутіна. 1975 на правому березі Дніпра, на місці, де починався низьководний залізничний міст (нині вулиця Баренбойма, поряд з будинком №4), встановлено пам'ятний знак (арх. В. Гнєздилов). Три різновисокі сталеві пілони (вис. 10, 12, 13 м) на бетонному стилобаті (вис. 0,50 м), розташовані в один ряд, на рівні 1,7 м від основи обшиті металевими пластинами, що утворюють прямокутної форми об'єм. На чоловому боці викарбувано анотаційний напис, з боку Дарницького мосту - текст наказу-подяки військам 1-го Українського фронту, на торцях - накладні цифри «1941-1945». На різній висоті кожного з пілонів прикріплено невеликі металеві об'єми з назвами залізничних батальйонів та мостозагону, які брали участь у наведенні моста [977].
Текстовий опис стану пам'ятки
Пілони, що є основою знаку, місцями поіржавіли, потребують зачистки і фарбування, також на них присутні сторонні написи. Металеві об’емні фигури з написами збереглися добре, пошкоджень не мають. На різних елементах знаку є невелика кількість пташиного посліду. Конструктивних пошкоджень немає.