Повітрофлотський просп.

Повітрофлотський проспект — проспект у Шевченківському і Солом'янському районах міста Києва, місцевості Чоколівка, Солом'янка, Кадетський гай. Простягається від вулиці В'ячеслава Чорновола до аеропорту «Київ».

Проспект виник у середині XIX століття як дорога до с. Жуляни. З 1858 року — Кадетське шосе, від розташованої на початку шосе будівлі Київського Кадетського корпусу (1848–1857), нині тут міститься Міністерство оборони України. Тоді шосе починалося від Львівської вулиці (нині вулиця Січових Стрільців) і сягало теперішньої вулиці Івана Огієнка. 1908 року до Кадетського корпусу було прокладено трамвайну лінію від Тріумфальної арки, яку згодом двічі подовжували (востаннє — 1918 року, коли вона досягла району теперішньої Севастопольської площі).

На межі 1910-х — 1920-х років шосе було подовжено в район нинішньої Севастопольської площі через виникнення військового аеродрому, на базі якого згодом було утворено аеропорт «Київ» («Жуляни») (відкрито 1924 року). У 1923 році на відзначення розвитку і зміцнення Червоного Повітряного Флоту Кадетське шосе перейменували на Повітрофлотське. З 1934 року вулиця мала назву шосе Героїв стратосфери — на честь стратонавтів Павла Федосеєнка, Андрія Васенка[ та Іллі Усискіна[, які загинули під час польоту стратостата «Осоавиахим-1». Під час окупації міста у 1941–1943 роках шосе ненадовго повернули назву Кадетське, а у 1944 році було підтверджено назву Повітрофлотське шосе.

У 1961 році до складу шосе було приєднано Аеровокзальну вулицю (прокладено в 1950-х роках як спеціальну швидкісну трасу до аеропорту в об'їзд житлової забудови, але її спорудження не було завершене; назва — з 1955 року), в 1967 році ділянку колишньої Аеровокзальної вулиці було відокремлено від Повітрофлотського проспекту під назвою вулиця Народного ополчення.

Сучасна назва — з 1963 року, одночасно було відокремлено вулицю Косіора (сучасна вулиця В'ячеслава Чорновола), а 1969 року — приєднано Земську вулицю — проходила від Севастопольської площі до району аеропорту.

1952 року проспектом було прокладено тролейбусну лінію до аеропорту. До середини 1950-х років переважно склалася існуюча забудова проспекту.

Шляхопровід Повітрофлотський

На перетині проспектів Повітрофлотського та Перемоги.

Комплекс споруд Київського вищого військового авіаційного інженерного училища

Повітрофлотськ ий просп., 30

Будинок головного корпусу училища (корпус 11)

Володимирський кадетський корпус

Просп, Повітрофлотський, 6

Миколаївське Артилерійське Училище 1914—18

Просп. Повітрофлотський, 28

Адміністративний корпус. 1914—18

Головний навчальний корпус, 1914—18

Ангар для учбових гармат 1914—18

Водонапірна башта, 1914—18

Котельня, 1914—18

Манеж, 1914—18

Навчальний корпус № 1, 1914—18

Навчальний корпус № 1, 1914—18

Навчальний корпус № 2, 1914 – 18

Пральня, 1914—18

Речовий склад, 1914—18

Стайня, 1914—18

Пам'ятник Островському

Просп. Повітрофлотський, 35

Спортивний Басейн Київського Військового Округу

Просп. Повітрофлотський, 4