Особняк

Герцена, 6
Історична довідка:

Двоповерховий на цокольному напівповерсі, цегляний, тинькований, у плані — витягнутий у бік подвір'я прямокутник, з парадними й чорними сходами. Має асиметричну об'ємно-просторову композицію, зумовлену вузькою ділянкою забудови. З садибою, розташованою ліворуч, межує глухими ризалітами та заглибленням з вікнами; правий бік, звернений на власне подвір'я, розроблений ступінчасто, відповідно до внутрішнього планування. Оформлений у стилі модерн. На великому фасадному ризаліті — еліпсоподібний у плані еркер з витонченим лаконічним карнизом. Вертикальність і стрункість об'єму еркера підкреслено чотирма тонкими напівколонками. Головний і частина торцевого фасаду виконані в сірому тиньку (під граніт) з бетонними рельєфними і фактурними вставками. Декор стриманий. Стилізований рослинний орнамент застосований на капітелях пілястрів і напівколонок, над вікном ризаліту парадного входу, у підвіконнях першого поверху еркера. Асиметричність архітектурної композиції виявлена також у вирішенні деталей, підкреслена діагональним розташуванням на фасаді двох огороджених спрощеною балюстрадою французьких балконів, використанням вікон різного типу: одно-, дво- та тристулкових — як видовжених, так і звичайних пропорцій. Головний вхід у ризаліті акцентовано напруженою лінією арки вікна першого поверху, що виділяється формою та розмірами. Цоколь облицьований великими бетонними плитами під рваний граніт сірого кольору; це надає будинку в поєднанні зі світлішим сірим тоном тинькованої поверхні стін, тонким рослинним орнаментом декоративних вставок, строгістю та деякою аскетичністю форм рис стриманості й парадності.

В інтер'єрі збереглися металеві огородження сходів з лаконічним рисунком орнаменту.

Вишуканість і гармонія об'ємів і деталей, витонченість їхніх пропорцій, урахування містобудівної ситуації свідчать про високий професіоналізм автора проекту. Будинок є невід'ємним елементом містобудівного ансамблю вулиці, сформованого переважно особняками, органічно поєднується з ландшафтом скверу та розташованої поряд паркової зони.

З 1914 у будинку проживав Брадтман Едуард Петрович (1856 — після 1926) — архітектор. Народився у Санкт-Петербурзі, закінчив Імператорську АМ.

(1886). З кін. 1880-х рр. жив у Києві. 1898—1917 та 1919—20 — міський архітектор. Входив до складу комісії «Про красу міста» (1912—17), викладав у Київському художньому училищі (1903— 18). У 1920—26 — районний архітектор Києва. Автор проектів численних житлових і громадських споруд міста. Раніше мешкав на вул. Володимирській, 48-а.

Тепер адміністративний будинок.

Дата побудови
поч. ХХ ст.
Охоронний номер
№205
№ та дата рішення про взяття під охорону

Рішення виконавчого комітету Київської міськради народних депутатів від 18.11.1986 № 1107 памятка архітектури

Є наступні зміни на фасаді
Кондиціонери, Великі вивіски комерційних установ
Текстовий опис стану пам'ятки

Фасадну частину будинку дуже закривають поряд посаджені дерева, через що майже не видно фасаду. На перший погляд руйнувать будинку не видно. Фасадна частина потребує косметичного ремонту. Вивіски комерційних установ погіршують вигляд будинку. Змонтовано дуже багато кондеціонерів. 

Відповідальний волонтер
Воронюк Світлана
Дата створення
03.06.2013