Пам'ятки →
Повітрофлотський просп.Повітрофлотський проспект — проспект у Шевченківському і Солом'янському районах міста Києва, місцевості Чоколівка, Солом'янка, Кадетський гай. Простягається від вулиці В'ячеслава Чорновола до аеропорту «Київ». Проспект виник у середині XIX століття як дорога до с. Жуляни. З 1858 року — Кадетське шосе, від розташованої на початку шосе будівлі Київського Кадетського корпусу (1848–1857), нині тут міститься Міністерство оборони України. Тоді шосе починалося від Львівської вулиці (нині вулиця Січових Стрільців) і сягало теперішньої вулиці Івана Огієнка. 1908 року до Кадетського корпусу було прокладено трамвайну лінію від Тріумфальної арки, яку згодом двічі подовжували (востаннє — 1918 року, коли вона досягла району теперішньої Севастопольської площі). На межі 1910-х — 1920-х років шосе було подовжено в район нинішньої Севастопольської площі через виникнення військового аеродрому, на базі якого згодом було утворено аеропорт «Київ» («Жуляни») (відкрито 1924 року). У 1923 році на відзначення розвитку і зміцнення Червоного Повітряного Флоту Кадетське шосе перейменували на Повітрофлотське. З 1934 року вулиця мала назву шосе Героїв стратосфери — на честь стратонавтів Павла Федосеєнка, Андрія Васенка[ та Іллі Усискіна[, які загинули під час польоту стратостата «Осоавиахим-1». Під час окупації міста у 1941–1943 роках шосе ненадовго повернули назву Кадетське, а у 1944 році було підтверджено назву Повітрофлотське шосе. У 1961 році до складу шосе було приєднано Аеровокзальну вулицю (прокладено в 1950-х роках як спеціальну швидкісну трасу до аеропорту в об'їзд житлової забудови, але її спорудження не було завершене; назва — з 1955 року), в 1967 році ділянку колишньої Аеровокзальної вулиці було відокремлено від Повітрофлотського проспекту під назвою вулиця Народного ополчення. Сучасна назва — з 1963 року, одночасно було відокремлено вулицю Косіора (сучасна вулиця В'ячеслава Чорновола), а 1969 року — приєднано Земську вулицю — проходила від Севастопольської площі до району аеропорту. 1952 року проспектом було прокладено тролейбусну лінію до аеропорту. До середини 1950-х років переважно склалася існуюча забудова проспекту. |